Θα έρθει η μέρα που η γη θα εκλιπαρεί για τη ζωή της. Θα κλαίει με δάκρυα αίματος! Εσείς θα έχετε την ευκαιρία να την βοηθήσετε ή να την αφήσετε να πεθάνει. Όταν θα πεθάνει θα πεθάνετε και σεις. (John Hollow Horn, Oglala Lakota, 1932)

True or false ?

ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ




Άλλη μια επιστημονική μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει την άποψη του Μανόλη Ανδρόνικου, ότι ο νεκρός των βασιλικών τάφων της Βεργίνας είναι ο Φίλιππος Β', πατέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, και όχι ο Φίλιππος ο Αριδαίος, γιος του Μακεδόνα βασιλιά και ετεροθαλής αδερφός του Μεγάλου Αλεξάνδρου.


Αυτή τη φορά δεν είναι αρχαιολόγοι που ερμηνεύουν... τας γραφάς, αλλά γιατροί, με επικεφαλής τον καθηγητή Ανατομίας Τζόναθαν Μάσγκρεϊβ από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ.

Η ομάδα των γιατρών

Σε επιστημονική μελέτη που δημοσιεύεται στο νέο τεύχος του Διεθνούς Περιοδικού Ιατρικών Επιστημών, ο κ. Μάσγκρεϊβ σε συνεργασία με άλλους συναδέλφους του και έναν ιατροδικαστή καταλήγουν στο παραπάνω συμπέρασμα μελετώντας το σκελετικό υλικό του τάφου.

Ο κ. Μάσγκρεϊβ είχε πάρει μέρος στην ομάδα που ανέπλασε το πρόσωπο του Φιλίππου Β', στην οποία συμμετείχαν επίσης ο αρχαιολόγος Τζον Πραγκ από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ και ο ειδικευμένος ζωγράφος Ρίτσαρντ Νίβι του Μουσείου του Μάντσεστερ.

Οι τρεις λόγοι που δικαιώνουν τον Ανδρόνικο

Στη νέα επιστημονική του δημοσίευση, υποστηρίζει ότι ο νεκρός στη μεγάλη τούμπα της Βεργίνας είναι ο Φίλιππος για τρεις λόγους:

1. στη δεξιά του παρειά υπάρχουν ίχνη από τραύμα,

2. το ένα του πόδι είναι πιο κοντό από το άλλο και

3. τάφηκε με μία γυναίκα και όχι με δύο.

'Ως τώρα, όσοι αναγνώριζαν στον νεκρό της Βεργίνας τον Φίλιππο τον Αριδαίο, βασίζονταν στην παρατήρηση ότι το κρανίο του δεν φέρει ίχνη από βέλη που του έβγαλαν το μάτι, όπως είχε συμβεί στον πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Οι γιατροί, όμως, εντόπισαν μια τομή στο ζυγωματικό, στο σημείο όπου ενώνονται οι δυο γνάθοι, και εικάζουν πως προέρχεται πιθανόν από μια πληγή που είχε ιαθεί.

Είναι γνωστό ότι ο Φίλιππος Β' ήταν χωλός, κάτι που φαίνεται στα οστά της κνήμης, αλλά και στη διαφορά των μεταλλικών περικνημίδων που συνόδευαν τον νεκρό· η μία είναι σαφώς μικρότερη.

Η ταφή του Φίλιππου του Αριδαίου

Για τον Αριδαίο, οι πηγές αναφέρουν πως ετάφη με την πεθερά του, Ευρυδίκη, και τη σύζυγό του, Κύνα, που πέθανε πριν από αυτόν. Η εκδοχή Ανδρόνικου θέλει τον Φίλιππο θαμμένο με μία από τις νεαρές συζύγους του, την Κλεοπάτρα.

Η Ιστορία λέει ότι ο Αριδαίος εκτελέστηκε με εντολή της Ολυμπιάδας, μητέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, το 317 π.Χ., και ετάφη μυστικά. Υστερα από λίγους μήνες, όταν πήρε την εξουσία, ο εχθρός της Ολυμπιάδας, Κάσσανδρος, προέβη σε εκταφή του νεκρού και σε νέα ταφή.

Ο νεκρός του τάφου της Βεργίνας είχε καεί μία φορά!

Ο ιατροδικαστής της ομάδας του Μάσγκρεϊβ λέει πως τα οστά του Αριδαίου θα πρέπει να είχαν καεί στην πρώτη ταφή. Οι ταφικές συνήθειες των Ελλήνων δεν επέτρεπαν επανάληψη της καύσης του.

Ωστόσο, ο νεκρός τού τάφου της Βεργίνας πέρασε από ταφική πυρά που άναψε πάνω στον τάφο του, όπως αποδεικνύουν τα κατάλοιπά της που βρέθηκαν επί των κτερισμάτων, ανάμεσα στα οποία το περίφημο χρυσό στεφάνι. Τα οστά δεν αποσυντέθηκαν, κάτι που δεν θα συνέβαινε αν είχαν καεί δύο φορές.

Πηγή www.enet.gr


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Το άλυτο μυστήριο του θανάτου του Μεγάλου Αλεξάνδρου!

Ενα εξαιρετικά τοξικό βακτήριο από τα ύδατα της Στυγός, ενός από τους ποταµούς που κατά την ελληνική µυθολογία οδηγούσαν στον Κάτω Κόσµο, µπορεί να κρύβεται πίσω από τον πρόωρο θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, σύµφωνα µε οµάδα επιστηµόνων.



Οι ερευνητές θα παρουσιάσουν τη µελέτη τους την επόµενη εβδοµάδα στο διεθνές συνέδριο τοξικολογίας που θα φιλοξενήσει φέτος η Βαρκελώνη και κατέληξαν σε αυτό το συµπέρασµα ρίχνοντας το φως της σύγχρονης γεωλογίας και τοξικολογίας σε πληροφορίες που προέρχονται από την αρχαία γραµµατεία.

Αρχαίες πηγές


Όπως επισηµαίνουν, τόσο ο Ησίοδος όσο και ο Παυσανίας αναφέρουν στα κείµενά τους ότι τα ύδατα της Στυγός ήταν δηλητηριώδη. Σύµφωνα µε τη µυθολογία, οι θεοί έδιναν όρκους στη Στύγα και εάν τους παραβίαζαν έπιναν από αυτά τα ύδατά της ως τιµωρία.


Ο Ησίοδος γράφει ότι όποιος έπινε από τα νερά του ποταµού δεν µπορούσε να κινηθεί, να αναπνεύσει και να µιλήσει για έναν χρόνο. Παρόµοια συµπτώµατα είχε εµφανίσει και ο Μέγας Αλέξανδρος. Αρχικά παρουσίασε υψηλό πυρετό και κοιλιακό άλγος και µπορούσε να κινήσει µόνο τα µάτια του και τα χέρια του πριν πέσει τελικά σε κώµα.


Η εκδοχή της δηλητηρίασης


Η υπόθεση της δηλητηρίασης είχε απορριφθεί από πολλούς επιστήµονες καθώς την εποχή του Αλεξάνδρου υπήρχαν ελάχιστα δηλητήρια που προκαλούσαν υψηλό πυρετό. Δεδοµένου, όµως, ότι τα συµ��τώµατα που παρουσίασε µοιάζουν µε αυτά που, σύµφωνα µε τη µυθολογία, εµφάνιζαν και οι θεοί όταν έπιναν από τα ύδατα της Στυγός, η δρ Αντριαν Μέιγιορ, καθηγήτρια στο Πανεπιστήµιο του Στάνφορντ, θεωρεί ότι η υπόθεση της δηλητηρίασης από ένα φυσικό δηλητήριο είναι απολύτως βάσιµη.


Μία διαφορετική προσέγγιση του θανάτου του Αλεξάνδρου


Με αφορμή την πολυσυζητημένη ταινία του Ολιβερ Στόουν το 2004, ο κ. Νίκος A. Παπανικολάου ομότιμος καθηγητής Ιατρικής, είχε δημοσιεύσει στην εφημερίδα "Το Βήμα" ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για τον μυστηριώδη θάνατο του μεγάλου σταρτηλάτη. Εγραφε τότε:


"Ο Αλέξανδρος πέθανε στη Βαβυλώνα στις 10 Ιουλίου του 323 π.X. και όχι στα τέλη Μαΐου του ίδιου έτους, όπως αναγράφεται. Αμερικανοί επιστήμονες που ασχολήθηκαν με τον θάνατό του διεξοδικά αναφέρουν πως οφειλόταν σε αλκοολική ηπατοπάθεια, δηλητηρίαση με αρσενικό ή στρυχνίνη, ηπατίτιδα, περιτονίτιδα, σαλμονέλωση, τραυματισμό και φλεγμονή.


Ο Δημήτρης Τσουτσούλης, Senior registrar του Νοσοκομείου Hammersmith του Λονδίνου, σε άρθρο του στο «Βήμα» της 25ης Οκτωβρίου 1998, αποδίδει τον θάνατο πιθανότατα σε τυφοειδή πυρετό, σύμφωνα με αμερικανούς ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ οι οποίοι διατύπωσαν τις απόψεις τους σε τεύχος της επιθεώρησης «New England Journal Medicin» στις 11 Ιουνίου 1998.


Τα περί δηλητηρίασης με στρυχνίνη, που στην εποχή του ήταν άγνωστη, από τη γυναίκα του, τη Ρωξάννη, επειδή είχε σεξουαλικές σχέσεις τάχα με τον Ηφαιστίωνα, ανήκουν στον χώρο της φαντασίας. H αλήθεια είναι ότι μικρός δεν έδειχνε την προτίμησή του σε γυναίκες, γι' αυτό η μητέρα του Ολυμπιάδα του πήγε τη 17χρονη Καλλίξεινα, στις περιπτύξεις της οποίας έμεινε απαθής. Αλλά στους πολέμους του είχε συντροφιά την εταίρα Θαΐδα, μαζί με την οποία έβαλε φωτιά στα ανάκτορα της Περσίας για να εκδικηθεί τον Ξέρξη που έκαψε την Ακρόπολη.



Επίσης από την αρχαιότητα ακόμη υποστηρίχθηκε η άποψη ότι ο Αλέξανδρος δηλητηριάστηκε είτε από τον Μήδιο είτε από τον γιο του Αντίπατρου, τον Ιόλα, ο οποίος ήταν αρχιοινοχόος του. Ακόμη, ότι σε αυτή τη συνωμοσία έλαβε μέρος και ο Αντίπατρος και πως το δηλητήριο το έστειλε ο Αριστοτέλης, ο δάσκαλός του, επειδή φοβήθηκε για τον εαυτό του μετά την εκτέλεση του Καλλισθένη, που ήταν μαθητής του".
Το χρονικό του θανατου του.
Αμέσως μετά ο κ. Παπανικολάου, παραθέτει τα στοιχεία της δικής του έρευνας: "Από προσωπική έρευνα και με την πολύτιμη συμβολή του αείμνηστου καθηγητή της Χειρουργικής Χαράλαμπου Σμπαρούνη επάνω στα συμπτώματα της πάθησης που προκάλεσε τον θάνατο του Αλέξανδρου οδηγηθήκαμε στην πιθανότερη αιτία που τον προκάλεσε. Ξέρουμε ότι αυτά κράτησαν 14 ημέρες γιατί ο θάνατός του δεν ήταν αιφνίδιος. Ας τα παρακολουθήσουμε.


Την πρώτη ημέρα, 31 Μαΐου (15 Δαισίου) 323 π.X., ύστερα από βαρύ φαγητό και οινοποσία, αισθάνθηκε έντονο πόνο στην κοιλιά και στον θώρακα, που τον ακολούθησε εμετός, ρίγος και πυρετός.
Τη δεύτερη ημέρα αισθάνθηκε εξάντληση, που δεν τον δυσκόλεψε το βράδυ να φάει και να πιει ώσπου να μεθύσει. Ο πόνος στην κοιλιά συνεχίστηκε με αντανάκλαση στον ώμο. Ο πυρετός και το ρίγος εξακολούθησαν.
Την τρίτη ημέρα ο πυρετός παρέμεινε υψηλός και συνοδεύτηκε από ιδρώτα, ρίγος και σωματική κατάπτωση. Την τέταρτη, πέμπτη, έκτη και έβδομη ημέρα η κατάσταση επιδεινώθηκε και, άρρωστος, δεν είχε καλή επικοινωνία. Την όγδοη έφτασε σε προκωματώδη κατάσταση που κράτησε ως τη δωδεκάτη ημέρα. Παρ' όλα αυτά όρισε διάδοχός του να είναι ο «κράτιστος».
Τη δέκατη τρίτη ημέρα η αναπνοή του δυσχεραίνεται και η όψη του παίρνει το χαρακτηριστικό περιτονιδικό προσωπείο, το «ιπποκράτειο προσωπείο», όπως χαρακτηριστικά λέγεται στην Ιατρική, γιατί πρώτος το περιέγραψε ο πατέρας της Ιατρικής. Τη δέκατη τέταρτη ημέρα, 13 Ιουνίου, πέθανε."


Η πιθανότητα της χολολιθίασης
H συμπτωματολογία της πάθησης του βασιλιά της Μακεδονίας, με τα σημερινά δεδομένα της ιατρικής επιστήμης, μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πέθανε από χολολιθίαση, η οποία του προκαλούσε συχνές κρίσεις.
"Είναι γνωστό ότι η χολολιθίαση οδηγεί σε οξεία πυώδη ή σηπτική χολοκυστίτιδα και χολαγγειίτιδα και σε οξεία νεκρωτική ή σηπτική παγκρεατίτιδα. Ετσι γίνεται φανερό ότι αυτή πρέπει να οδήγησε στον θάνατο τον Μέγα Αλέξανδρο γιατί της αρρώστιας προηγήθηκε βαρύ γεύμα και κατάχρηση οινοπνεύματος και γιατί η εξέλιξή της είχε την τυπική εικόνα της οξείας παγκρεατίτιδας, δηλαδή διαξιφιστικό πόνο στην κοιλιά με αντανάκλαση στον θώρακα, συνοδευόμενο από εμετό, από ρίγος και πυρετό, κολλώδεις ιδρώτες, ωχρότητα, συγχυτική κατάσταση, παραλήρημα και «ιπποκράτειο προσωπείο». Στη ληξιαρχική πράξη θανάτου θα μπορούσαμε σήμερα να αναφέρουμε ως αιτία: οξεία παγκρεατίτιδα", καταλήγει ο καθηγητής.


Πηγές: www.tovima.gr, www.tanea.gr



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  Ανασκαφές για την γυναίκα και τον γιο του Μεγάλου Αλεξάνδρου




Μαζί με τις ανασκαφές στο λόφο «Καστά», θα ξεκινήσουν και αυτές για την αποκάλυψη του αρχαίου θεάτρου της Αμφίπολης. Τον Σεπτέμβριο αναμένεται να ξεκινήσουν οι ανασκαφές στον λόφο «Καστά» στην Αμφίπολη για την αναζήτηση του τάφου της γυναίκας του Μεγάλου Αλεξάνδρου Ρωξάνης και του 13χρονου γιου του, Αλέξανδρου του Δ.


Οι ανασκαφές θα γίνουν υπό την εποπτεία της ΚΗ΄ Εφορείας Αρχαιοτήτων Σερρών, ενώ για πρώτη φορά θα συμμετέχει και το τμήμα Τοπογραφίας του ΤΕΙ Σερρών και του καθηγητή Κωνσταντίνου Παπαθεοδώρου που με ειδική συσκευή θα σαρώσει ηλεκτρονικά τμήματα του ανασκαφικού χώρου, ώστε να βοηθήσει το έργο των αρχαιολόγων.

Σύμφωνα με την προϊσταμένη της ΚΗ΄ Εφορείας Αρχαιοτήτων Σερρών, αρχαιολόγου Κατερίνας Περιστέρη, πρόκειται για έναν λόφο στον οποίο τις πρώτες έρευνες για τους τάφους είχε ξεκινήσει επί των ημερών του ο αρχαιολόγος που ερεύνησε την Αμφίπολη, από το 1956 μέχρι το θάνατό του, το Μάιο του 1985, Δημήτρης Λαζαρίδης.

Στις ανασκαφές θα συνδράμει οικονομικά και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Σερρών, μετά από ομόφωνη απόφαση του νομαρχιακού Συμβουλίου. Μαζί με τις ανασκαφές στο λόφο «Καστά», θα ξεκινήσουν και αυτές για την αποκάλυψη του αρχαίου θεάτρου της Αμφίπολης, στις οποίες δίνουν άμεση προτεραιότητα όχι μόνο το υπουργείο Πολιτισμού και το «Διάζωμα» που υποστηρίζει την ανάδειξή του, αλλά και η νομαρχία Σερρών.

Η ΚΗ΄ Εφορεία Αρχαιοτήτων Σερρών, ελπίζει μέχρι την μεγάλη έκθεση στο Λούβρο του Παρισιού που θα γίνει σε έναν χρόνο από σήμερα και η οποία θα είναι αφιερωμένη στις αρχαιότητες της Μακεδονίας, οι Σέρρες και η Αμφίπολη, να δώσουν το «παρών» με μία σημαντική αρχαιολογική και ιστορική ανακάλυψη με διεθνή θετικό αντίκτυπο για τη χώρα μας.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Βρέθηκε το παλάτι του Οδυσσέα;





Σοβαρά ευρήματα υποστηρίζουν ότι έχουν ανακαλύψει οι αρχαιολόγοι στην Ιθάκη, τα οποία τους κάνουν να πιστεύουν ότι βρίσκονται μπροστά στο ομηρικό παλάτι του Οδυσσέα.




Όπως δήλωσε στην Τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο καθηγητής Αρχαιολογίας στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Θανάσης Παπαδόπουλος, οι ανασκαφές έφεραν στο φως ένα τριμερές κτίριο με διαστάσεις ανακτόρου, παρόμοιες με εκείνα που έχουν ανακαλυφθεί στις Μυκήνες, την Πύλο και την Τίρυνθα.

Επιπλέον, όπως υποστηρίζει ο κ. Παπαδόπουλος, ένα ακόμα εύρημα που τους κάνει να πιστεύουν ότι έχουν ανακαλύψει το παλάτι του Οδυσσέα είναι και μία κρήνη, η οποία χρονολογείται το 13ο αιώνα π.Χ, περίοδο δηλαδή κατά την οποία έζησε ο Οδυσσέας.

Η διαμάχη για την πατρίδα του Οδυσσέα!

Ηταν το 2005 όταν ένας ερασιτέχνης αρχαιολόγος είχε υποστηρίξει ότι εντόπισε την πραγματική πατρίδα του Οδυσσέα και μάλιστα με τη βοήθεια της NASA! Σύμφωνα με τον Ρόμπερτ Μπίτλστοουν, το παλάτι του Οδυσσέα βρισκόταν στην Παλική χερσόνησο της Κεφαλλονιάς, στην περιοχή Καστέλι.


Ο ίδιος έγραψε μάλιστα και ένα βιβλίο περίπου 600 σελίδων με τίτλο Odysseus Unbound («Οδυσσέας χωρίς δεσμά»), το οποίο κυκλοφορεί από τις πανεπιστημιακές εκδόσεις Cambridge. Σε συνέντευξη Τύπου που είχε παραχωρήσει στη Βρετανία, είχε υποστηρίξει ότι οι ανακοινώσεις του βασίζονταν σε αναλύσεις νεώτερων δορυφορικών εικόνων της γεωλογίας του Ιονίου βάσει τεχνικών που έχει αναπτύξει η ΝΑΣΑ, συγκριτικές μελέτες αρχαιολογικών στοιχείων και μία πιο επισταμένη ανάγνωση των χωρίων της Οδύσσειας, προκειμένου να υποστηρίξει μία θεωρία που έχει διατυπωθεί και στο παρελθόν. Σύμφωνα με αυτή, ένας σεισμός άλλαξε δραματικά τη γεωλογική εικόνα της περιοχής, καθώς αρκετοί μελετητές είχαν εντοπίσει ανακολουθίες στο γεωγραφικό ανάγλυφο που περιέγραψε ο ποιητής.

Συνεπώς, είχε ισχυριστει ο Μπίτλστοουν, η χερσόνησος της Κεφαλλονιάς, αν και αποτελούσε ένα ξεχωριστό νησάκι στην Αρχαιότητα, αποτέλεσε τμήμα της νήσου, λόγω κατολισθήσεων. Όσο για τη σημερινή Ιθάκη, είχε την άποψη ότι ήταν το αρχαίο Δουλίχιον, τεκμηριώνοντας τη θεωρία του με τους στίχους 21-26 της ένατης ραψωδίας του Ομήρου. Την ίδια περίπου θεωρία είχε υποστηρίξει στις αρχές του 20ού αιώνα ο Βολτέρας.

Οι επιστήμονες είχαν αντιμετωπίσει με επιφύλαξη τίς ανακοινώσεις και είχαν τονίσει την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα στην περιοχή προκειμένου να επιβεβαιωθεί ή να διαψευσθεί η θεωρία.
Σύμφωνα με το skai.gr, αρχαιολόγοι του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων συνεχίζουν εδώ και περίπου 16 χρόνια τις ανασκαφές στην περιοχή της Εξωγής Ιθάκης


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Χειρουργούσαν και οι Νεολιθικοί άνθρωποι
.
Πριν από περίπου 6.900 χρόνια (4.900 π.Χ.), οι Νεολιθικοί αγρότες της Ευρώπης είχαν πολύ πιο εξελιγμένες ιατρικές γνώσεις από ό,τι θεωρείτο μέχρι σήμερα, σε βαθμό που έκαναν χειρουργικές επεμβάσεις ακρωτηριασμού, σύμφωνα με νέα στοιχεία που προέκυψαν από την ανασκαφή ενός τάφου 70 χιλιόμετρα νότια του Παρισιού.
Ο χειρουργός, ντυμένος με δέρμα κατσίκας ή προβάτου, κρατώντας μια ακονισμένη πέτρα και χρησιμοποιώντας κάποια φυτική αναισθητική ουσία, ακρωτηρίασε το αριστερό χέρι του ηλικιωμένου “ασθενούς” του με επιτυχία. Η επέμβαση φαίνεται να έγινε με συνθήκες αντισηψίας, το κόψιμο ήταν “καθαρό” και στη συνέχεια ο “γιατρός” περιποιήθηκε το τραύμα. Αυτό ακριβώς πιστεύουν οι επιστήμονες ότι συνέβη, με βάση όσα ανακάλυψαν ένα τάφο της πρώιμης νεολιθικής εποχής, στην περιοχή Μπιτιέ-Μπουλανκούρ, σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Προληπτικής Αρχαιολογικής Έρευνας (INRAP) της Γαλλίας.

Η αποκάλυψη, υπό την αρχαιολόγο Σεσίλ Μπικέ-Μαρκόν, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Antiquity” (Αρχαιότητα), οδηγεί πλέον σε μια επαναξιολόγηση της ιστορίας της χειρουργικής, καθώς πρόσφατα οι ερευνητές ανακάλυψαν δύο ακόμα ενδείξεις για νεολιθικούς ακρωτηριασμούς, στη Γερμανία και την Τσεχία, σύμφωνα με τους “Τάιμς του Λονδίνου”. Μέχρι σήμερα ήταν γνωστό ότι οι νεολιθικοί “γιατροί” έκαναν τρυπανισμούς του κρανίου, όχι όμως και ακρωτηριασμούς. Σύμφωνα με τους γάλλους ερευνητές, “φαίνεται πως οι πρώτοι ευρωπαίοι γεωργοί ήσαν ικανοί για αρκετά εξελιγμένες χειρουργικές πράξεις”.

Ο τάφος που μελετήθηκε στη νέα έρευνα, πρέπει να ανήκε σε σημαίνον πρόσωπο, καθώς είχε μήκος δύο μέτρων (μεγαλύτερος από άλλους), και περιείχε ένα τσεκούρι και τα υπολείμματα ενός νεαρού ζώου, ενδεικτικά για το υψηλό “στάτους” του.

Μια σειρά από βιολογικά, ακτινολογικά και άλλα τεστ έδειξαν ότι το χέρι του είχε αποκοπεί με σκόπιμη και επιτυχή επέμβαση. Πιθανώς, σύμφωνα με τους ερευνητές, είχε τραυματιστεί σε μάχη ή από ζώο ή από πέσιμο και κρίθηκε αναγκαίος ο ακρωτηριασμός του. “Δεν θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτοί που έκαναν την επέμβαση, ήσαν γιατροί με τη σημερινή έννοια, παρόλα αυτά είχαν προφανώς ιατρικές γνώσεις”, δήλωσε η υπεύθυνη της έρευνας Σεσίλ Μπικέ-Μαρκόν.


Σχεδόν σίγουρα, ως νυστέρι χρησιμοποιήθηκε κάποιος πυρόλιθος, ενώ ο ασθενής ίσως είχε πάρει το παραισθησιογόνο φυτό “ντατούρα” για να μην νιώθει τον πόνο του. Φυτά, όπως η φασκομηλιά, πιθανώς χρησιμοποιήθηκαν για το καθάρισμα της πληγής, καθώς η σύγχρονη έρευνα δεν έδειξε οποιαδήποτε μόλυνση στην περιοχή του ακρωτηριασμού. Τα τεστ επίσης αποκάλυψαν ότι ο ακρωτηριασθείς, αν και υπέφερε από οστεοαρθρίτιδα, έζησε για μήνες ή και χρόνια μετά την επέμβαση, ενώ δεν έπαψε να αποτελεί μέλος της κοινότητάς του.

Πηγή: protothema.gr


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Η Μυθωδία (=Ωδή προς το Δία) έλαβε χώρα στις 28/06/2001 στο χώρο του Ναού του Ολυμπίου Διός και μεταδιδόταν και στον Άρη μέσω του διαστημοπλοίου της NASA (Mars Odysssey) που βρισκόταν σε τροχιά γύρω από τον κόκκινο πλανήτη.


Δι--α ε--λα [x10]
Εσυ παι δει - ελα
Εσυ παι δει [x7]
Eλα
Δι-α ε-ρω-τα
Ζη-τω-συ ε-λα
Δι-α συ θε μου
Εσυ παι δει
Εσω μεν σοι
Εσυ παι δει
Εν ζει θε-ος [x2]
Ζη-τω τε την μητερα θεε [x2]
Μονη εκ του Δια μεν [x2]
Παι Ζευ παι δει
Παι Ζευ παι δει παι δει παι
Δε-ο-με-νοι Α-ρχο-ντο-ς Διί [x8]
Δι-α τε την μη-τε-ρα ε-λα
Διιιιιιιιιιι Διιιιιιιιιιι ααααααααααα ααααααααααα Διιι Διιι ααααααα
Δει
Δεομενοι δεωμεν σοι
Δεομεν δεομεν δεομενοι

Το καλοκαίρι του 2001 (αν δεν κάνω λάθος) ο Βαγγέλης Παπαθανασίου έκανε μια συναυλία στις στύλες του Ολυμπίου Διός στην Αθήνα και το μουσικό έργο που παρουσίασε ονομάζετε Μυθωδία.
Λέγεται ότι την είχε συνθέσει από το ΄93 και ότι την είχε κάπου καταχωνιασμένη, ώσπου η NASA, ζήτησε από διάφορους συνθέτες κάποιο μουσικό θέμα το οποίο θα γινόταν ο ύμνος για την αποστολή ενός δορυφόρου στον Άρη, που θα χαρτογραφούσε τις υπόγειες ποσότητες νερού (πάγου). Υπήρξαν πολλές προσφορές, αλλά επικράτησε η Μυθωδία!!!! Το CD υπάρχει μέσα στον δορυφόρο και παίζει συνέχεια τη μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου!
Η συναυλία ήταν πληρωμένη από τη NASA και το ελληνικό κράτος δεν έβαλε ούτε μια δραχμή για να υποστηρίξει αυτόν τον μεγάλο Έλληνα που είναι αναγνωρισμένος στα πέρατα του κόσμου. Αρκετοί άνθρωποι όταν άκουσαν την Μυθωδία πίστεψαν ότι κάπου στο υπόβαθρο υπήρχαν στίχοι και για το συγκεκριμένο θέμα έγιναν και κάποιες εκπομπές στην τηλεόραση όπως του Κώστα Χαρδαβέλλα. Μετά από αρκετό ψάξιμο βρήκα ότι στο υπόβαθρο πραγματικά ακούγονται στίχοι. Πάμε να τους δούμε παρακάτω:

Για ακούστε και δείτε το παρακάτω video και πείτε μου και εμένα να καταλάβω.....τυχαίο ????? δεν νομίζω

ΜΥΘΩΔΙΑ: ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΩΝ



ΜΥΘΩΔΙΑ=ΜΥΘΟΣ+ΩΔΗ+ΔΙΑ
τι να πω αγκιζει την τελειοτητα



Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΥΤΗ ΤΑΞΙΔΕΨΕ ΩΣ ΤΟΝ ΑΡΗ!!!!!!ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΝΑΣΑ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Πολύ σωστά έχετε καταλάβει.Είναι ακριβώς αυτό: Μια επίκληση προς τον Δια, τον «θεό όλων των θεών», κατά τους αρχαίους Έλληνες!Απίστευτο δεν είναι;Να συνοδεύει η NASA, εν έτει 2001, μια επιστημονικότατη αποστολή της με ωδές προς τον Δία;Γιατί;Μήπως, τελικά, αυτό που επιμελώς, δεν προβάλλεται για χιλιάδες χρόνια, η σημερι νή επιστήμη το αναγνωρίζει και το θεωρεί της την αληθινή οδό προς τη γνώση.Εξάλλου, στο β' τμήμα του 1ου μέρους, οι φράσεις με τα αστεράκια που άδονται από τη γυναικεία χορωδία, καλούν μαζί με τον Δία και τη θεά Δήμητρα.Γιατί;Έχει εκφραστεί η άποψη ότι έτσι εστάλη το σήμα σε "εκείνους" που παρακολουθούν!, ότι τα Ελευσίνια θα ξαναρχίσουν να τελούνται και οτι ήδη εκκίνησαν από εκείνο το βράδυ!Ακόμα, έχει λεχθεί ότι, εκείνο το βράδυ του Ιουνίου του 2001, η ανθρωπότητα έγινε μάρτυρας της πρώτης επίσημης δήλωσης από ένα μικρό ίσως τμήμα της παγκόσμιας εξουσίας του πλανήτη περί του ποιοι θεωρεί ότι είναι οι πραγματικοί άρχοντες του κόσμου και του διαστήματος...είδομεν!





------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                           ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΛΛΟ ΠΛΑΝΗΤΗ



Στη Βραζιλία η Φυλή των Καϊάτο, που ζει στην Πολιτεία Μάττο Γκρόσσο, θεωρεί ότι οι πρόγονοί τους ήρθαν από έναν άλλο κόσμο και εγκαταστάθηκαν στη Γη. Διατηρούσαν μάλιστα την επικοινωνία με τον άλλο κόσμο για πάρα πολλά χρόνια, αλλά ένας κακός μάγος όπως αναφέρουν, έκοψε αυτήν την επικοινωνία και από τότε περιμένουν να ξανανοίξει πάλι αυτός ο τρόπος επικοινωνίας. Το σημαντικό στοιχείο είναι πως οι άνθρωποι της φυλής αυτής, έχουν άριστες γνώσεις αστρονομίας.Στην εικόνα, μέλη της φυλής χορεύουν παριστάνοντας τους προγόνους των.





-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


                                            Αναπαραστάσεις αρχαίων αστροναυτών


Σε ολόκληρο τον κόσμο ανακαλύπτονται αγαλματίδια ανθρώπων που φοράνε περίεργα φουσκωτά ρούχα και κράνη. Σήμερα υπάρχει η δυνατότητα να διαπιστώσουμε ότι μοιάζουν πολύ με αναπαραστάσεις αστροναυτών. Οι αρχαίοι λαοί δεν είχαν χρησιμοποιήσει ούτε είχαν δει (υποτίθεται) τέτοια τεχνολογία και επομένως δεν θα μπορούσαν να δημιουργήσουν κάτι τόσο όμοιο με έναν σύγχρονο αστροναύτη









------------------------------------------------------------------------------------------------------------.