
Αντιμέτωποι με το ενδεχόμενο να μην πληρωθούν τα χρήματα που προβλέπονται ως αποζημίωση για τη νυχτερινή και την εκτός πενθημέρου εργασία τους επόμενους μήνες βρίσκονται οι αστυνομικοί.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» διαπιστώθηκε έλλειμμα ύψους 30 εκατ. ευρώ στον ειδικό λογαριασμό για την πληρωμή των υπερωριών και πλέον βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με τον υφυπουργό Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδη ώστε να αντιμετωπιστεί το θέμα.
Ο ίδιος ο υφυπουργός μάλιστα φέρεται να απέστειλε στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έγγραφο, με το οποίο ζητεί όσοι αστυνομικοί εργάζονται τα Σαββατοκύριακα να παίρνουν υποχρεωτικό ρεπό μέσα στην εβδομάδα, ώστε να μην επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός.
Αστυνομικές πηγές ανέφεραν ότι έπειτα από έντονες διαπραγματεύσεις, χθες το μεσημέρι ο κ. Σαχινίδης υπέγραψε εντολή προκειμένου να εκταμιευθούν 7 εκατ. ευρώ για την αποζημίωση της εκτός πενθημέρου εργασίας των αστυνομικών τον ερχόμενο μήνα.
Δεν συνέβη το ίδιο για τα λεγόμενα «νυχτερινά» (απαιτούνται 2 εκατ. ευρώ), με συνέπεια να είναι ορατός ο κίνδυνος οι αστυνομικοί να μην πληρωθούν όσες νυχτερινές βάρδιες κάνουν τον Οκτώβριο.
Επίσης, άγνωστο παραμένει πώς θα αντιμετωπιστεί το θέμα, το διμήνο Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου.
Οικονομικό στέλεχος του υπ. Προστασίας του Πολίτη μιλώντας στην «Κ» χαρακτήρισε το θέμα «διαδικαστικό» και εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι οι όποιες δυσκολίες θα αντιμετωπιστούν.
Σε περίπτωση δε που τον Οκτώβριο δεν πληρωθούν τα «νυχτερινά» υποστήριξε ότι «οι αστυνομικοί θα τα πληρωθούν διπλά τον Νοέμβριο
kathimerini.gr
ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ Γ.Λ.Κ. ΓΙΑ ΤΑ ΝΥΧΤΕΡΙΝΑ – ΠΕΝΘΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΝΣΤΟΛΩΝ
ΕΝΑ ΜΠΑΧΑΛΟ ΜΑΛΟΝ ΕΙΣΤΕ
Η πέραν του πενθημέρου εργασία των ενστόλων δεν είναι υποχρεωτική . Αποκαλυπτικό των προθέσεων της κυβέρνησης είναι το παραπάνω σχετικό έγγραφο με το οποίο το Υπουργείο Οικονομικών επισημαίνει ότι η πέραν του πενθημέρου εργασία των ενστόλων δεν είναι υποχρεωτική, και η τυχόν απσχόληση αντισταθμίζεται με την παροχή ρεπό, ενώ δίνεται οδηγία...
Αποκαλυπτικό των προθέσεων της κυβέρνησης είναι το παραπάνω σχετικό έγγραφο με το οποίο το Υπουργείο Οικονομικών επισημαίνει ότι η πέραν του πενθημέρου εργασία των ενστόλων δεν είναι υποχρεωτική, και η τυχόν απσχόληση αντισταθμίζεται με την παροχή ρεπό, ενώ δίνεται οδηγία γιά την καταβολή κάθε δυνατής προσπάθειας γιά τη μείωση των σχετικών δαπανών.
Το δεύτερο κύμα της επίθεσης στο εισόδημα πλησιάζει...
ΤΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΑ ΦΕΝΕΤΑΙ ΠΩΣ Η ΕΓΓΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΘΑ ΑΠΕΡΓΕΙ ......ΑΝΤΕ ΚΑΛΑΑΑΑ ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΜΑΣ
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Με σοβαρά προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς και με αρκετές μεταποιητικές επιχειρήσεις να έχουν προχωρήσει σε αναστολή μέρους ή και του συνόλου της παραγωγικής τους λειτουργίας λόγω ελλείψεων σε καύσιμα και πρώτες ύλες, κορυφώθηκε ο νέος γύρος της σύγκρουσης ανάμεσα στους ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. και την κυβέρνηση.
Η πληγή για την εθνική οικονομία είναι ανυπολόγιστη αναφέρουν οι βιομήχανοι της Βόρειας Ελλάδας, ενώ οι ιδιοκτήτες των φορτηγών δηλώνουν ανυποχώρητοι και επιμένουν ότι θα κρατήσουν τα «μπλόκα» έως ότου γίνουν δεκτά τα αιτήματά τους.
Στο στόχαστρό τους βρίσκεται ο υπουργός Μεταφορών Δημ. Ρέππας και το νομοσχέδιο που προωθεί για την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους και το οποίο μεθαύριο Τρίτη ή την Τετάρτη εισέρχεται προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής.
Συνδικαλιστικά στελέχη των μεταφορέων, με πρώτο τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών Γ. Τζωρτζάτο, έκαναν λόγο για σχέδιο νόμου που «μηδενίζει την προσωπική τους περιουσία και καταστρέφει το μέλλον των οικογενειών τους». Προειδοποίησε την κυβέρνηση ότι, αν ψηφίσει τον σχετικό νόμο, «θα καταστρέψει 150.000 οικογένειες και ότι, από την επομένη της ψήφισής του, κανείς δεν θα μπορεί να αντικαταστήσει το αυτοκίνητό του», ζητώντας τη θέσπιση ικανής μεταβατικής περιόδου, όπως έγινε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι επισημάνσεις του προέδρου της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών Μικρών Φορτηγών Δ.Χ., Σπ. Καπετάνιου, αλλά και του προέδρου της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών, Απόστολου Κενανίδη. Και οι δύο επέμειναν στα τρία επίμαχα αιτήματά τους για παράταση της μεταβατικής περιόδου, για τη διατήρηση του 35% της αξίας της άδειας αλλά και τη θέσπιση αναπτυξιακών κινήτρων.
Οι ιδιοκτήτες των φορτηγών επιμένουν μεταξύ άλλων και στην εξίσωση της σύνταξής τους (πριν από την ενοποίηση των ταμείων υπάγονταν στο ΤΣΑ) με αυτήν του ΤΕΒΕ, καθώς, όπως υποστηρίζουν, έχουν καταβάλει περισσότερες εισφορές για διάστημα 35ετίας.
Ο Δημ. Ρέππας ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να δοθεί παράταση στη μεταβατική περίοδο των τριών χρόνων που προβλέπει το νομοσχέδιο κι επίσης ότι μετά την πάροδο τριετίας ούτε η αξία των νέων αδειών φορτηγών Δ.Χ. θα διατηρηθεί στο 35% της αξίας των σημερινών αδειών.
Το μόνο που άφησε ανοικτό είναι ότι η κυβέρνηση βλέπει θετικά τη δυνατότητα να θεσμοθετηθούν κίνητρα για την απόσυρση των παλαιών φορτηγών, αλλά πρόσθεσε ότι αυτό δεν εξαρτάται από το δικό του υπουργείο, αλλά κυρίως από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Οικονομικών.
Για τα συνταξιοδοτικά του κλάδου ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας Γ. Κουτρουμάνης δεσμεύτηκε ότι στο πρώτο νομοσχέδιο που θα έρθει στη Βουλή από το υπουργείο του θα γίνουν βελτιώσεις για επανένταξη των ιδιοκτητών σε συνταξιοδοτικές κατηγορίες ανάλογα με τις εισφορές που έχουν καταβάλει.
Εντονες αντιδράσεις από εμπόρους - βιομηχάνους
Στο χορό της αντιπαράθεσης μπήκαν από την Παρασκευή και οι επαγγελματικές ενώσεις των εμπόρων και των βιομηχάνων, καθώς διαπιστώνουν σοβαρές ζημίες στις επιχειρήσεις τους, αλλά και σοβαρό κίνδυνο να χαθούν νέες θέσεις εργασίας.
*Με επείγουσα επιστολή προς τον υπουργό Μεταφορών Δημ. Ρέππα, ο σύνδεσμος έκρουσε το κώδωνα του κινδύνου για αρκετές μεταποιητικές επιχειρήσεις που έχουν εξαναγκαστεί τα τελευταία 24ωρα να αναστείλουν ακόμη και την παραγωγική τους λειτουργία.
«Η απεργία δημιουργεί ζημιές ανυπολόγιστης αξίας σε επιχειρήσεις όλων των κλάδων», υπογραμμίζει συγκεκριμένα σε ανακοίνωσή της η διοίκηση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, υποστηρίζοντας ότι, «παρά τις πρόσφατες δηλώσεις των κυβερνητικών στελεχών, η επίταξη των οχημάτων, δηλαδή η εφαρμογή του νόμου, δεν λειτούργησε, ούτε και σήμερα λειτουργεί».
Με βάση τα παραπάνω, ο σύνδεσμος ζητά την άμεση έναρξη διαλόγου μεταξύ της κυβέρνησης και της συνδικαλιστικής ηγεσίας των ιδιοκτητών φορτηγών, για να λήξουν οι κινητοποιήσεις «που δημιουργούν κινδύνους για απώλεια πελατών και θέσεων εργασίας».
*Την ίδια ώρα, έκκληση για την άμεση επιστροφή των αυτοκινητιστών στην εργασία τους μετά την απόφαση για επίταξη απευθύνει και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος, υπογραμμίζοντας ότι, μετά την πολυήμερη απεργία, η αγορά ασφυκτιά, καθώς έχει διακοπεί η προμήθεια πρώτων υλών στη βιομηχανία και ταυτόχρονα έχει «μπλοκαριστεί» η αποστολή όλων των εξαγωγικών φορτίων.
Επίσης αναφέρει ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα επιβαρύνονται με ζημίες ύψους 2 εκατ. ευρώ ημερησίως!
*Από την πλευρά τους οι έμποροι, διά του προέδρου της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, δηλώνουν ότι «αν συνεχιστούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις των φορτηγών, θα υπάρξουν αναπόφευκτες επιπτώσεις στις επιχειρήσεις».
*Καμπανάκι για σοβαρές ελλείψεις καυσίμων στην αγορά έκρουσε και ο Σύνδεσμος των Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠ) με αφορμή τις εξαγγελίες της Γενικής Συνομοσπονδίας Δ.Χ. Μεταφορέων για συνέχιση και ενδεχομένως κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων.
Το απόγευμα της Παρασκευής, οι βενζινοπώλες διέψευδαν τις φήμες περί έλλειψης καυσίμων στην αγορά. Με ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας σημείωνε πως «μετά την άρση του πλαφόν, η τροφοδοσία της αγοράς συνεχίζεται ομαλά, χωρίς να υπάρχουν προβλήματα ανεφοδιασμού».
ΣΠ. ΦΡΕΜΕΝΤΙΤΗΣ
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Δυσκολίες στην τροφοδοσία της αγοράς από την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών
Με δυσκολίες, αλλά χωρίς να παρατηρούνται ελλείψεις πραγματοποιείται η τροφοδοσία της αγοράς τις τελευταίες ημέρες εξαιτίας της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης.
«Η συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων θα έχει αναπόφευκτα επιπτώσεις στις επιχειρήσεις και μάλιστα σε μία χρονική στιγμή που δεν υπάρχει κανένα περιθώριο», λέει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), Βασίλης Κορκίδης, στα «
Νέα».
Μάλιστα, όπως επισημαίνει, εάν μέχρι την Δευτέρα δεν έχει βρεθεί λύση η ΕΣΕΕ από κοινού με την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων πρόκειται να αναλάβει πρωτοβουλία, ώστε να βρεθεί συμβιβαστική λύση.
Την ίδια ώρα, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμφιαλώσεως Φυσικού Μεταλλικού Νερού με ανακοίνωσή του επισημαίνει τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί η νέα απεργία των ιδιοκτητών φορητών αυτοκινήτων στις επιχειρήσεις του κλάδου.
Εν τω μεταξύ, την ερχόμενη εβδομάδα θα κλείσει το θέμα της απελευθέρωσης των εμπορευματικών μεταφορών με την ψήφιση του νομοσχεδίου την Τρίτη ή την Τετάρτη από την Ολομέλεια της Βουλής, ενώ η κυβέρνηση θα εξετάσει το ενδεχόμενο να δοθούν κίνητρα για την απόσυρση των παλαιών φορτηγών, όπως αναφέρει «
Το Βήμα».
Η συζήτηση ολοκληρώθηκε στην αρμόδια Επιτροπή και επί των άρθρων και επί της αρχής, με τον υπουργό Υποδομών, Δ.Ρέππα, να απευθύνει έκκληση στους ιδιοκτήτες να συνταχθούν με την πολιτεία για την ομαλή, όπως είπε, μετάβαση σε ένα εκσυγχρονισμένο ευρωπαϊκό καθεστώς αντί να δίνουν μάχη με το βλέμμα στο παρελθόν. «Η πολιτεία έχει τα μέσα να προστατεύσει την κοινωνία και να εξασφαλίσει την ομαλή λειτουργία της αγοράς προς όφελος της οικονομίας και της ανάπτυξης» είπε ο υπουργός και επεσήμανε ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλες καθυστερήσεις.
Ο κ. Ρέππας ξεκαθάρισε για ακόμη μία φορά ότι δεν πρόκειται να υπάρξει παράταση της μεταβατικής περιόδου, ούτε επιστροφή του 35% της αξίας της άδειας των ιδιοκτητών ΦΔΧ μετά την πάροδο της περιόδου.
Επίσης, έσπευσε να καθησυχάσει τους βουλευτές που διατύπωσαν επιφυλάξεις για ορισμένες διατάξεις σχετικά με τον κίνδυνο δημιουργίας καρτέλ αλλά και «εισβολής» ξένων οδηγών στην Ελλάδα. Οι βουλευτές πρότειναν να προβλεφθεί και γραπτώς στο σχετικό άρθρο ότι μεταφορικές εταιρείες μπορούν να ιδρύονται μόνο από πολίτες χωρών-μελών της ΕΕ.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου