Θα έρθει η μέρα που η γη θα εκλιπαρεί για τη ζωή της. Θα κλαίει με δάκρυα αίματος! Εσείς θα έχετε την ευκαιρία να την βοηθήσετε ή να την αφήσετε να πεθάνει. Όταν θα πεθάνει θα πεθάνετε και σεις. (John Hollow Horn, Oglala Lakota, 1932)

True or false ?

Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2010

City Battery Electric Car: Ματιές στο μέλλον!

 
 
Στο Ζάππειο παρουσιάστηκαν σήμερα τα πρώτα αποτελέσματα του ερευνητικού έργου που αφορούν στην ολιστική μετατροπή των συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά και στη βιώσιμη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από το νερό.
 
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, πραγματοποιείται από την ομάδα του Εθνικού Μετσόβου Πολυτεχνείου, της οποίας ηγείται ο Αναπληρωτής Καθηγητής, κύριος Ευάγγελος Χριστοφόρου και βρίσκεται υπό την αιγίδα της Νομαρχίας Αθηνών, την οποία εκπροσώπησε στην εκδήλωση ο Νομάρχης, κύριος Γιάννης Σγουρός.
 
Ο Νομάρχης, στην ομιλία του προς τους εκπροσώπους του τύπου, στάθηκε στα μεγάλα οφέλη που υπάρχουν από την μετατροπή των συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά, σημειώνοντας το ελαχιστοποιημένο κόστος μετακίνησης το οποίο μπορεί να φτάνει μέχρι και 1 ευρώ/100 χλμ., την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας που θα προκύψουν με την ίδρυση του φορέα μετατροπών αλλά και γενικότερα την μείωση των εξόδων στα ελληνικά νοικοκυριά που τόσο πλήττονται το τελευταίο διάστημα. Στόχος της Νομαρχίας Αθηνών, σε συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο είναι, να υιοθετηθεί μια πολιτική επιβράβευσης, όσων προχωρήσουν στη μετατροπή, με bonus όπως τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και η ελεύθερη στάθμευση.
 
Ο κύριος Χριστοφόρου από την πλευρά του, τόνισε μεταξύ άλλων, την μεγάλη παράδοση που έχει το Ε.Μ.Π. στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ εξήγησε ότι το ερευνητικό αυτό έργο βασίζεται σε μια καινοτόμο μέθοδο ταχείας παραγωγής υδρογόνου και ηλεκτρικής ενέργειας από το πόσιμο, μη πόσιμο και θαλασσινό νερό! Το κόστος της μετατροπής, για αυτοκίνητα μικρού κυβισμού, προβλέπεται στα 5.000 με 7.000 ευρώ ενώ η απόσβεσή του γίνεται σε περίπου δύο χρόνια, με μέσο όρο κυκλοφορίας τα 30.000 χλμ. το χρόνο.
 
 Ατραξιόν της εκδήλωσης ήταν η παρουσίαση ενός Smart, το οποίο βρίσκεται στο τελικό στάδιο της μετατροπής, για το οποίο μας είπε δύο λόγια κατ’ ιδίαν ο εμπνευστής όλου του εγχειρήματος και φοιτητής του Ε.Μ.Π., Θανάσης Δέτσης. Το συγκεκριμένο όχημα λοιπόν, με το οποίο έφτασε στο χώρο του Ζαππείου οδηγώντας το κύριος Σγουρός, με συνοδηγό το νεαρό φοιτητή, έχει αυτονομία 100 χλμ. και δύο προγράμματα λειτουργίας. Στο «Sport» θα έχει τελική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα και στο «Eco» 100 χλμ./ώρα. Οι μπαταρίες του βρίσκονται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, όπου δηλαδή βρίσκεται κανονικά και ο κινητήρας του Smart, ενώ η επιλογή των δύο προγραμμάτων θα γίνεται με διακόπτη, που θα βρίσκεται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, σε ένα περίπου μήνα από τώρα, όταν και θα τελειοποιηθεί η μετατροπή, σύμφωνα με τον σχεδιασμό. Μείνετε συντονισμένοι λοιπόν, γιατί σίγουρα θα επανέλθουμε, ιδανικά με την δοκιμή του ηλεκτρικού Smart δια χειρός του Ε.Μ.Π. _Μ.Σαλ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου